Dienstverlening en Besturen

Ambitie 1 - Goede dienstverlening voor inwoners en ondernemers

Ambitie 1 - Goede dienstverlening voor inwoners en ondernemers

Doelstelling

Een (digitale) dienstverlening die past bij onze inwoners, ondernemers en organisaties.

Portefeuillehouder(s)

Roger de Groot

Reguliere bedrijfsvoering

De reguliere bedrijfsvoering bevat vier pijlers:
1. Vragen en verzoeken aannemen en beantwoorden
Inwoners en ondernemers bellen of mailen ons, of komen persoonlijk aan de balie. Zij hebben vragen of verzoeken over bijvoorbeeld burgerzaken, het sociaal domein en de woonomgeving. Deze vragen en verzoeken worden aangenomen en zoveel mogelijk direct beantwoord. Vragen en verzoeken waarbij dat niet kan, gaan via het KCC naar specialistische afdelingen.

2. Verstrekken van persoonsdocumenten en -diensten
De gemeente geeft persoonsdocumenten, zoals paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen, Verklaringen Omtrent Gedrag en andere uittreksels uit. Ook regelt de gemeente persoonsgebonden diensten, zoals huwelijken en naturalisatie.

3. Actueel houden van de Basisregistratie Personen
De gemeente houdt persoonsgegevens bij, zoals geboorte of overlijden en woonplaats.

4. Coördineren van verkiezingen
Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de organisatie van referenda en alle verkiezingen (Tweede Kamer, Provinciale Staten, Europees Parlement en gemeenteraad). De gemeente zorgt onder andere voor stembureaus zodat kiezers hun stem kunnen uitbrengen bij verkiezingen.

Verbonden partij(en)

-

Beleidskaders

•   Visie op (e)- dienstverlening
•   Programma(jaar)plan dienstverlening

Deze pagina is gebouwd op 07/12/2023 11:09:30 met de export van 07/12/2023 10:15:03